tjugoförsta juli

Efter att ha haft några relativt svala dagar med en ganska lagom temperatur att jobba i, så var det idag återigen dax för tryckande värme. Tack och lov så kom det krypande mer och mer efter dagen, och vi hann göra lite nytta innan det började bli riktigt klibbigt iaf :)
I förmiddags "markarbetshoppade" jag Elins fina Rousseau lite, har aldrig i mitt liv suttit på en så rutinerad häst och måste säga att det är en väldigt häftig känsla att sitta på en häst som kan "allt"! Otroligt nyttigt också för mig som aldrig i mitt liv har suttit på något så "färdigt" innan, en sån häst borde definitivt alla juniorer få när de går över till storhäst! Att han och Elin tillsammans lärde mig lite vett o etikett på hästryggen är en bra bonus, det är nyttigt att få lite aha-upplevelser ibland, jag har på senaste tiden fått lite problem med min sits över hinderna, tror att det dels har att göra med att jag varit skadad en del och kompenserat detta med att helt enkelt sitta fel för att undvika smärta och avlasta de skadade områdena. Ett annat alternativ som jag tror spelar in är att jag ändrat väldigt mycket i min ridning det sista året, och då blir det lätt lite rörigt i hjärnan...... Fick dock till det på slutet idag med Rousseau och då blev det plötsligt väldigt enkelt!
När jag hade ridit klart så hjälpte jag Elin när hon hoppade en häst, det är nog minst lika nyttigt som att själv sitta och rida, åtminstone när det handlar om att få se så bra ridning!

Efter lunch hoppade jag Wepzan lite, hon känns bättre och bättre, och var åtminstone väldigt glad över att få hoppa lite. Hennes språng tog mer på min ljumske som är lite ur funktion för tillfället, och därmed så var min "försvarsställning" tillbaka, inte bra! Det blir definitivt hårdträning på den framöver, nu eller aldrig..
Tjejerna hade under tiden hunnit natta nästan alla hästarna, vilket innebar att vi lätt kunde hjälpas åt med att natta de sista, fodra eftermiddag och plocka in hästar. :)
Nu på kvällen har jag hoppat Fuxen också, provade idag att ha bomull + luva på henne, kändes som att det hjälpte en hel del mot alla utomstående ljud. Sen är hon fortfarande lite knäpp när det kommer hinder framför näsan, men där tror jag mer på domesedan eller liknande för att det ska gå lite lugnare till.. ;) Nu får hon träna på ett tag så får vi se om det blir någon ordning i stugan!

Imorrn åker bästa Hannah och Karin hem till Hudik över helgen, hur vi ska klara oss utan om vet jag faktiskt inte, men det får gå helt enkelt! Tur att vi är ett helt gäng människor kvar i alla fall! =)
Nej nu ska jag snart sova, dax att ladda batterierna =)
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Elin

linnsey, jag saknar dig nu!

2010-07-23 @ 07:42:32
URL: http://elinbjorklund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0