tjugosjunde juli

Idag skulle jag ha en sån där lugn dag.. Men hur i hela fridens namn har man det?!?! Jag var helt klar less på att ligga och försöka sova strax efter halv 8 imorse, så då kilade jag helt enkelt upp! Gick ut i stallet direkt efter frukost och sen har det varit full rulle! :):) I förmiddags red jag 3-årshingstarna Sammi och Eljest. Det är verkligen det allra roligaste, dom är så himla fina och otroligt roliga att arbeta med! Idag blev det ganska rejäl miljöträning när hela hinderparken var uppbyggd i ridhuset och Elin hoppade, plus nga andra hästar som reds samtidigt. Sammi var lite spänd i början men spände av lika snabbt igen och kändes superfin, och lilla Eljest som också han varit lite spänd innan är nog den coolaste av alla nu och bryr sig verkligen ingenting nästan oavsett vad som händer! :) Sååååå roligt!!

Efter lunch hoppade jag W och Fuxen. Wepzan känns lite matt, vet inte vad det beror på faktiskt och är lite orolig över hennes blodvärden efter erlichian som hon hade i vintras, men hon hoppade ganska bra när vi hoppade bana och kändes inte speciellt matt i sprången då iaf. Vi får se hur hon går i Hammarö i helgen helt enkelt.
Fuxen får helt klart en guldstjärna idag, hon hoppade som tusan och även om hon är het så gick hon att reglera riktigt bra! En ganska svår bana för henne med svåra vägar, alla möjliga titthinder och lite svåra distanser, men hon visade ännu en gång att storleken inte har någon betydelse när galoppen och viljan är stor! ;) Kanonkul!

Imorrn blir det full rulle att fixa allt inför Hammarö, dit åker vi med hela 10 hästar så det är helt klart fullpackat överallt. Ska bli superroligt, ser framemot en toppenhelg!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0