trettonde juli

Idag har vi haft oväder här i Örebro. Började visserligen fint på morgonen och förmiddagen med uppehåll och lite för många plusgrader, men övergick efter lunch till ösregn och världens åskväder! Vi fick kasta oss ut allihopa och slänga in hästarna mitt under lunchen, för att sedan springa in helt dyngsura och luncha vidare ;)
Under förmiddagen hjälpte jag Elin med lite hästar medan de andra tjejerna red ut en sväng på ett gäng pållar. Hann bl.a. se när Elin hoppade ett par riktigt fina 4-åringar och en helt otrolig 7-åring som hon har. Efter lunch hoppade jag först Fuxen som skötte sig bra. Gick från att vara helt otroligt lugn i början till lite vildare på slutet, men det kunde varit värre och hon är ju i alla fall sig själv! =) Därefter red jag två av 3-årshingstarna och avslutade sedan med att trimma Wepzan en stund. Hon känns helt grym, jag glömmer hela tiden att hon nyss vilat 3 veckor. Det är verkligen ett previlegium att ha en sån otroligt positiv, ambitiös och kapabel häst i sin ägo, jag njuter så mycket jag bara kan varje dag i vetandet att man aldrig vet när, och OM, man någonsin får en häst i närheten av henne igen. Hon är helt enkelt den kompletta hästen =)



Nu ska jag slappa vidare med tjejerna och snart är det dax att sova, det är en ny dag imorgon! =)

Kommentarer
Postat av: malin

woohoo vad du är duktig som bloggar!!!!

2010-07-14 @ 08:02:48
URL: http://mallizzp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0