tjugonionde juni

Snart juli, det är otroligt vad tiden går fort. Jag har varit hemma hela juni, och det känns som max en vecka.. Galet!
Har haft en hyffsat lugn dag idag, jobbat och sen ridit lite. Mammsen var gullig och hjälpte mig att mocka, så jag var hemma redan vid 20-tiden, skönt! W och Fuxen fick gå på lägdan brevid stallet till bådas förtjusning, för min del hade dom gärna fått slagit den innan idag - Finns inget bättre ställe att rida på! Underlaget är kanon, och det lutar "åt alla håll" vilket gör att man hela tiden kontrollerar att hästen är i balans. Inte så lätt alla gånger, men himla nyttigt! Fuxen jobbades som vanligt utan ngn direkt press, men blev riktigt fin ändå! Wepzan fick bara leka nga minuter efter att ha skrittat ut en sväng, hon fullkomligt älskar att få gå på lägdan och allra helst ska det gå i full rulle hela tiden..

Imorrn kommer veterinären ut o ska kika igenom ffa munnarna på hästarna, dags o göra en check helt enkelt! Tror att ffa Fuxen har en hel del som behöver åtgärdas. Sedan blir det jobb, dejt med Elin och så kmr Phs ägare och hämtar henne. Fullspäckat igen! =)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0