tjugosjätte juni

Ännu en bra dag! Herregud, när man tänker efter så finns det ganska många bra dagar, och även om det finns sämre dagar så borde man nog inte klaga.
Sov till 12 idag, den här satans förkylningen tar kål på mig och gör att jag sover mer än vad jag är vaken, så dagarna går om omöjligt ännu fortare än vanligt! Nu är det bara en vecka kvar tills jag flyttar ner till Örebro och Elin Jansson, mer om henne kan ni läsa på hennes blogg på Kraffts hemsida http://www.krafft.nu/?extEvent=getBlog, samt på hennes hemsida www.loviseholm.com =)

Alla hästarna har fått röra på sig idag. Ph trimmades lite över småhinder, börjar äntligen kännas relativt rídbar, skulle gärna haft henne nån månad till - Tror det hade blivit enorma förändringar bara på en månad till! Den har ett enormt språng i sig, men måste lära sig att använda sin galopp och sitt språng på rätt sätt först. Ridbarheten finns absolut där, man behöver bara locka fram den.. =)
Wepzan gick ut en kort sväng, hon verkar redan less på semestern och tågade på som bara den. Fuxfaran trimmades lite lätt i paddocken och känns fortsatt fin på nya bettet, hoppas det håller i sig! Hon är otroligt mycket mer harmonisk och verkar nöjd. Sen löser givetvis inte ett bett själva grundproblemet, men det underlättar att ha något i käften på dem som de är nöjda med. =)

Imorgon ska jag hjälpa Phs ägare när de ska rida lite och sen ska Fuxen troligen hoppas lite.
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0