tjugoåttonde mars

Det har gått bra idag. Eller ja, både bra och lite mindre bra ;) Idag var det tänkt att alla klockor skulle vara omställda. Jag hade varit superduktig och ställt om min klocka, som skulle ringa 05.15 imorse. Mycket riktigt ringde den då också, det enda problemet var att klockan hade ställt om sig själv en timme extra inatt medan jag sov, vilket resulterade i att jag klev upp 04.15 istället......... Innan jag insåg detta var det ingen idé att sova igen, så jag fick bara en extra timme att vakna på! =D
Sedan lyckades jag och praktikanten Sandra välta en hel tunna med Krafft precis utanför stalldörren, vilket resulterade i ganska många kg krafft på fel ställe ;)

Men iväg kom vi! Lokal tävling i Askersund stog på schemat, med i lastbilen var Fuxen, Jaloubet (f.2006 e.Maloubet de Pleville), Krissie och Hannas 5-åring Last Luck xx.
Fuxen som gjorde sin tävlingsdebut fick först hoppa 90n, där hon först var sjövild på framhoppningen och sedan helt grym inne på banan! Hoppade runt med extremt god vilja och inställning på den väldigt svåra (!!) banan.. Det är verkligen inte alla gånger en 90cm-bana innehåller 9 hinder, 4 relaterade avstånd med linje oxer-oxer med 23 meter och sedan direkt en linje räcke-räcke 23 meter... 27 meter var också flitigt använt under dagen - Spännande! Felfri var hon iaf!
Hon hoppade också 1m, var lika tokladdad på framhoppningen även i denna klass, vilket även här resulterade i att vi travhoppade nga småhinder på 70cm innan vi nöjde oss, mycket bättre att bara försöka dämpa henne istället för att hon ska lägga av nga katapultsprång och bara bli ännu hetare. Lika bra i denna klassen, enda misstaget kom redan på första hindret där jag skulle försöka trava mot, vilket fuxen hade lite att lägga sig i om.. Slutade med att hon missbedömde lite och tog med sig en bom där, men hoppade helt strålande resten av banan. Så nu är det dax för 110-debut! Vi tjuvstartar redan på torsdag i Kumla på träningshoppningen är det tänkt, och sedan blir det troligen "riktig" debut samma helg som jag åker ner till Skåne igen.

Fuxen knoppad och fin av självaste Karin!


Hanna avslutade dagen med att vinna 110n på Krissie, deras första start tillsammans!

Annars har det inte hänt så mycket sedan sist.. Jag inser att jag inte lagt in nga bilder alls direkt härifrån Loviseholm här på bloggen, men kanske tar och gör en liten bildbomb nån dag framöver!
Idag får ni nöja er med att jag avslutar det hela med ett par bilder på min favorit bland 3-årshingstarna - Den lilla Escudo II-Calypso II avkomman Northern Eljest som varit en av de två svåraste att rida in då han är så extremt känslig och lättskrämd. Han börjar dock bli en riktig cooling nu, och från att vara jätteskraj när man bara hänger och klappar lite på honom så red jag igår ensam på hela fyrkanten i både skritt o trav i båda varven, på bara nga veckor! Grym kille!


Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0