Tjugosjätte mars

Sovmorgon idag. Det går som vanligt sådär för mig... Sist så var jag ute halv 8 i stallet ändå, men idag har jag lovat att stanna inne tills efter frukosten i alla fall.. ;) Så nu sitter jag helt sonika här och hoppar på stället ungefär för att dom ska komma in och käka så att vi kan dra ut och göra lite nytta sen =D

Igår var det "träningshopning" i Kumla. Elin och Stina Lillje har börjat hyra deras anläggning en förmiddag varje vecka för att kunna dra ihop nga av "proffsryttarna" och bygga en bana för att kunna hoppa igenom hästarna under tävlingsförhållanden. Skitbra initiativ med framhoppning i separat ridhus och sedan in och hoppa bana med alla diverse titthinder o.s.v. Fuxen fick följa med igår och hoppade ruskigt bra!! Precis lagom lugn, utan att vara trött o tjurig, och hoppade glatt runt två rundor felfritt. Kunde följa planen och rida efter den hela tiden, ganska ovanligt på den lilla heta saken.. Känns bra inför Askersund i helgen!

Idag ska W få hoppa lite här hemma, Fuxen får ta det lugnt eftersom att hon har hoppat 3 dagar i rad nu.. Verkar ju dock vara precis vad hon behöver för att tagga ner lite.
Ikväll satsar övriga gänget här på utgång, och jag satsar nog på en helkväll i soffan med godis och tv, mys!
Tjingeling! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0