Tjugotredje mars!

Nytt rekord i blogguppehåll känns det som..! Som ni säkert märkt så ligger bloggen nere lite för tillfället, ska försöka bättra mig..
Är sedan en dryg månad tillbaka på praktik hos Elin Jansson utanför Örebro. Kan sammanfatta det med att jag har det sjukt bra, rider och jobbar med massa fina hästar och umgås med helt underbara människor! Mina hästar går också bra. Wepzan har kommit igång finfint sånär som på att hon fick en jättereaktion av vaccinet för ett par veckor sedan vilket resulterade i att hon inte kunde röra huvudet och halsen på nga dagar, och var därefter stel som en pinne att rida (!) i nästan en vecka...
I helgen gjorde hon årsdebut, första tävlingen sedan Breeders, och hon kändes superfin! Skulle egentligen åkt till Borås stora nationella tävlingar men då en av hästarna som Elin skulle haft med plötsligt blev såld så ändrade vi och åkte till Örebros regionala tävlingar istället. Red 120, 130 i lördags och 120 i söndags. I första 120n kändes det helt ok, ridningen stämde rätt bra och W hoppade klart godkänt. Ett ner pga att jag plockade in ett extra galoppsprång till sista hindret. I 130n gjorde jag tvärtom klassen innan i princip inga rätt och ganska många fel..... Helt knäckt efteråt, kan inte minnas när jag gjorde ett sånt grovt misstag sist och det kändes fruktansvärt taskigt mot W som hoppade helt strålande i den klassen.
Kom dock tillbaka på söndagen efter mycket om och men vilket resulterade i en andraplats i 120n! W hoppade strålande även om hon kändes lite trött, och jag skärpte mig rejält från lördagen och red ordentligt.

Fuxen har utvecklats otroligt mycket sedan jag kom till Örebro. Hon har varit igång hela tiden och kännts riktigt bra! Trimmar på med grunderna i markarbetet och hoppar helt otroligt bra. För er som kollar mycket på hästannonser så har ni säkert sett att hon är till salu nu också. Jag har absolut inte bråttom att sälja henne, men om jag hittar rätt köpare så säljs hon. Tror verkligen på den hästen, hon kommer bli grym i framtiden med en ryttare som vill lägga ner lite jobb. På söndag är också tanken att hon ska göra sin tävlingsdebut, ska bli riktigt roligt!

Nu får det räcka för idag.. Det är en ny dag imorgon, då gäller det att vara på topp - Igen!
Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0