trettioförsta mars

Sista dagen på mars idag.. Tiden går alldeles för fort!! Jag har snart bara en vecka kvar av praktiken här på Loviseholm, men förhoppningsvis så kommer jag väl att återvända ganska snart igen.. =)
Känns som att vi har hunnit med massor idag, men när jag tänker efter så har det nog inte varit mer än vanligt. Började förmiddagen med att Hanna och Karin åkte med en av 4-åringarna som blivit såld för att besikta den, och under tiden hann jag och "småtjejerna" (som har påsklov och såklart är här och hjälper oss =D) rida ut två rundor, varav den ena var det galnaste på länge där 4-åringen som jag satt på (som skulle vara den vildaste..) var den klart snällaste, medan W och Karins 20-åriga gamla ponny höll hus i helvete med både det ena och andra som resultat........ Den andra rundan var betydligt lugnare - Tur det!!
Därefter hann jag jobba båda 3-årshingstarna. Lilla rädda Eljest visade att han inte alls är speciellt rädd längre och jag kunde enkelt sitta upp helt själv för första gången, och sedan styra runt i både skritt och trav mellan alla hinder! Dessutom galopperade han för första gången med ryttare idag, i båda varven - KÄRLEK TILL ELJEST!!! Shit vad jag gillar den hästen..



Sammi (Stalypsos Son) jobbade jag på töm idag också, han var snäppet bättre idag så nästa gång ska jag upp igen är det tänkt. =)
Plötsligt var klockan 13, dax för lunch! Som vanligt Elins mamma Claudia som stog för matlagningen, hon är verkligen typ världens underbaraste!! =) Lagar alltid supergod mat och fixar o grejjar med allt som behövs på det här stället!
Ute strax efter 14 igen, och då gjorde vi 3-årsstona som skötte sig utmärkt även idag, inte mycket som får dom att vifta på öronen. Sedan var jag och Hanna blixtsnabba med att fixa Fuxen och hennes Lucy för att trimhoppa lite inför morgondagen. Fuxen var mer vild än tam som vanligt, men när hon hade fått nöta på samma övning massor av gånger i rad så lossnade det och hon var superduktig. Hon blir verkligen frustrerad när hon inte förstår, och sånna här övningar har hon väääääldigt svårt att förstå vitsen med, men det är otroligt nyttigt för henne! Tror stenhårt på att det är alla Elins KANONBRA övningar som har gjort henne såpass fin och ridbar som hon ändå har blivit. Imorrn blir det träningshoppning i Kumla, spännande!

Nu blir det en helkväll i soffan, en av många! Så himla skönt att bara slappa!! =)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0