Dagen

Bra början på veckan! Allt har flutit på enligt planerna, alla hästar är jobbade och inga större missöden har skett! :)
I förmiddags trimmade jag först Galax, som kändes superfin! Han var lite laddad i början och hade lite svårt att ta stöd på bettet, men blev bara bättre o bättre under passets gång - Och avslutade nog bättre än någonsin :) Därefter trimmade jag lite på Greta som också kändes fin. :) Hann även med Sputnik innan lunch, han kändes helt grymt fin efter att jag jobbat honom på mestadels raka spår innanför fyrkantsspåret för att få honom rak och ta ett jämnt stöd på båda tyglarna. Den galoppen går inte av för hackor! :)

Efter lunch började jag med att trimma lite på Sammi. Han blir lätt lite vinglig och tar inte ett ärligt jämnt stöd på båda tyglarna, så även med honom jobbade jag mestadels på raka spår innanför fyrkantsspåret. Måndagar är klart bästa dagen på veckan för sådant arbete, det är enda dagen på veckan som ridhuset är totalt tomt på hinder, och med andra ord öppet för valfritt markarbete :)  Även Sammi avslutade kanonfint!
Nästa på tur var Eljest. Han har blivit så otroligt laddad på slutet och blir lätt lite stark och hängandes i handen då, idag jobbade jag mycket galopp på honom helt utan press, där jag bara eftersträvade att rida i exakt samma lugna tempo hela tiden och låta honom hitta sin egna balans. Det gav snabbt resultat, och han kändes fantastiskt fin på slutet, grymt!
Avslutade dagens trimning med ett pass på Starlight, som också han kändes fantastiskt fin! Galet vad bra dom är alla småkillar, jag blir lika glad varje dag!

Avslutade dagen med att jobba lite med en ny 2,5-åring (e. Tornesch) som kom hit i helgen, verkar vara en supertrevlig häst! Jobbade även lite med Conquest och hann med att skritta ut Wepzan en kortis i mörkret. :) Kallt var det också, nu är det definitivt vinter på riktigt, bara snön som saknas, men den ska komma imorrn har jag hört.......

Natti!

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Hästar är så fina :)

2010-11-09 @ 22:12:22
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0