Full rulle!

Full rulle på Loviseholm som vanligt! :) Har varit en grym dag idag, har bara hänt massor av positiva saker förutom en incident nu på kvällen när Alex åkte av en häst och gjorde illa handleden lite, hoppas verkligen att det inte är ngn större fara med den!
I förmiddags trimmade jag Sputnik, Sammi och Eljest lite. Alla tre var kanonfina, dom känns helt fantastiska just nu, superkul! Det går såklart lite i perioder med så unga hästar, dom hamnar i växtfaser o.s.v. vilket gör dom lite trötta i perioder.

På eftermiddagen började jag tillsammans med Moa som är hos oss med att jobba lite med Conquest. Igår hängde jag lite på honom för första gången, och idag har jag suttit på honom och skrittat ett helt varv på volten! Han är verkligen helt obrydd :) Det är ganska tur med tanke på att han nog är drygt 175cm hög redan.
Därefter var det dax för fina Galax att ta sina första språng under ryttare, och vilken stjärna han är!! :) Förstod direkt vad det hela gick ut på och hoppade kalasfint. Efter honom hoppade jag några språng på Greta också, hon har hoppat en gång innan hon kom hit, och skötte sig som vanligt kalasbra. :)
Därefter trimmade jag Larven en sväng, hon var som vanligt lite spänd i början, men kändes fantastiskt fin på slutet, kul!

Nu på kvällen har jag trimhoppade Erwin lite på en av Elins lektioner, han var superduktig! :) Jag börjar helt klart att gilla honom, jag är visserligen lite konstig och lär mig gilla de flesta hästar med lite tid, men sån är jag :)
Nu ska jag duscha av mig lite skit och sen sova! :)
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0