Hoppning för hela slanten

Idag har det hoppats friskt! I förmiddags hoppade jag Sammi och Eljest. Dom hoppade idag oxer på volt, med galoppbom både före och efter. Båda två löste det superbra, Sammi är så galet klok - Han koncentrerar sig till 120 %, tänker till och gör sedan precis det han ska :) Eljest var lite okoncentrerad idag, men blev väldigt mycket bättre när han sattes i lite arbete och fick tänka lite. Hoppade kalasfint!
Efter lunch hoppade jag Larven lite. Hon fick bl.a. hoppa övningen som hingstarna gjorde innan, fast med fler galoppbommar/cavaletti. (Bom-cavaletti-bom-oxer-bom-cavaletti-bom, alla med 2,5m emellan). Riktigt klurigt för henne som är lite som en planka i kroppen och har svårt för att forma sig runt innerskänkeln, men hon blev riktigt följsam och fin mot slutet!
Vi var klara i stallet redan vid 17-tiden, så hann med gott om tid gå in och käka lite innan det var dax att börja fixa Erwin inför dagens Arnold-träning. Så himla nyttigt för mig att få rida så många olika hästar, och även om jag red långt ifrån tillräckligt bra idag så var det som vanligt otroligt roligt :)  

Nu måste jag sova, annars kommer jag vara alldeles för trött imorrn!
Natti!

Kommentarer
Postat av: Jane

Vad mysigt att följa dina dagar. Jag vill åxå vara där! ;P

Lyllos dig som får rida för Arnold, han verkar alltid ha så roliga övningar. Har bara ridit för honom två gånger, men ändå!



Have fun - I'll be watching.

Men...kan ni inte ta lite snapshots så man får se lite! :)

2010-11-03 @ 23:39:31
URL: http://www.janemartensson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0