Istid

Nu verkar årets istid ha kommit på riktigt. Både igår och idag har temperaturen legat runt -15 grader dagtid, betydligt kallare på mornar och kvällar.. Jag väljer ändå att vidhålla att jag gillar vintern - Men det behöver ju för tusan inte vara kallare än på nordpolen redan i november!! Jag lever i varma kängor och täckbyxor, overall hade absolut varit ett alternativ om jag ägt någon. Byter om precis innan jag går ut ur stallet, och direkt när jag suttit av hästarna, tidskrävande helt klart, men också ett måste för att överleva utan att se ut och känna mig som en frusen fiskpinne när jag kommer in på kvällarna.. :) Idag har jag tinat lösdriftarnas vattenkoppar minst 4 gånger och jag och Elin har haft "operation tvättmaskin" inne i huset då vattnet till den har behagat frysa.. Det är ett bra liv! ;)  

förmiddagen red jag lite på Conquest, han har vilat en vecka och var helt grym idag! Jag kunde plötsligt styra och vi kunde lätt som en plätt bli longerade i trav. :) Hjälpte sedan Moa med Torezza, som också hon gjorde stora framsteg. Tredje gången Moa satt på henne och hon har idag travat så snällt så.
På eftermiddan började jag med att jogga W, som var lika glad idag :) Hon har dock redan kommit in i "träningstänk" och har nästan slutat äta sitt hö.. Har under hela konvalecentperioden (som vanligt när hon vilar) kunnat proppa i henne hur mycket grovfoder som helst, men nu när hon travat ett par dagar så sprids det runt i boxen på gammalt hederligt vis.......... Ibland kan man undra vad som rör sig i hennes hjärna!
Trimmade sedan Eljest lite som skötte sig fint :) Avslutade kvällen med att hoppa lite på Beasley. Det är nåt med mig som gör att jag dras till hästarna med lite humör och egen vilja, kanske för att jag tror att det är dom som blir bäst i slutänden.. Eller också är jag bara väldigt korkad och självmordsbenägen ;) Hur som helst så är jag lite "in love", inte så ovanligt kanske.. Konstigt de där.

Nu ska jag sova! Natti! =)


Jag och Fuxen in action i våras.. Behöver jag säga att jag faktiskt saknar henne? Lillsessan!



Kommentarer
Postat av: james

wow vilken frän bild =) tror du har lite rätt med att dom hästarna blir bäst , om inte annat så är det dom som etsar in sej i ens hjärta ..och dom som

man minns =) lycka till å sitt säkert =)

2010-12-01 @ 00:01:04
Postat av: ma

Ja, vilken fantastisk bild... (fast jag kommer ihåg att inte tyckte det var lika fantastiskt när jag såg filmen...) hur i hela friden kunde du sitta kvar??? kram kram och var rädd om dig

2010-12-01 @ 09:59:40
Postat av: Ida

Oj vilken cool bild :D

2010-12-01 @ 10:11:09
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: lovisa

GodmorgoD

2010-12-01 @ 10:30:43
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0