Löshoppning och markkänning!

Trots mer eller mindre snöstorm idag så har vi lyckats få lite nytta gjort! :) I förmiddags löshoppade vi lite hästar, och passade på att fota och filma lite samtidigt. Bl.a. så fick Sammi, Sputnik och Starlight lufta sig lite, lattjo lajban tyckte dom kan jag lova!
Efter lunch började jag med att snygga till i dom minsta hingstarnas lösdrift, för att sedan fodra lite eftermiddag och fixa lite annat i stallet. Därefter trimmade jag lite på Eljest, som även idag var galet fin, om än ganska laddad! :) Lite komiskt var när jag nästan var klar, satt och galopperade - Och sedan plötsligt låg på marken istället för att sitta på hästen.. Grattis till mig, men det var bara att hoppa upp igen och avsluta lika bra som det hela började :) Fiiina hästen!
Vi har även plockat in 3-åriga stoet Querida (e. Quidams Rubin ue. Linaro) från lösdriften idag. Nu ska hon också bli ridhäst "på riktigt"! :) Hon har samma mamma som succéhingsten Coriall som blev godkänd i Sverige för några år sedan, men som sedan dog kort därefter och bara hann betäcka en säsong.

Querida

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kul med en syster till Coriall!!

2010-11-21 @ 21:09:50
URL: http://uptowngirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0