Och så var ordningen återställd

Äntligen en dag i stallet där planeringen höll! Känns som att det vad dags nu, förra veckan kändes mer eller mindre kaotisk :) Helt kanon det här alltså, nu är jag "fett peppad" på att hålla i det här!
I förmiddags red jag först lite på "Greta" som vi kallar den nya 4-åringen för, det är typ världens enklaste häst, SÅ snäll och okomplicerad! Idag vattnade Elin ridhuset, Kalle red runt på en häst och Alexandra promenerade med en. Jag styrde runt på en helt obekymrad Greta som jobbade på bra :)
Därefter red jag ut en runda på Larven tillsammans med Alex, riktigt mysigt i fint väder!

På eftermiddagen var det full rulle! Jag skrittade först ut en sväng på W tillsammans med Daisy, mys! Sen trimmade jag Galax lite, han var superduktig som vanligt :) Därefter red jag stora 6-åringen Erwin, var superlänge sedan jag trimmade honom (i vintras på min praktik om jag inte minns fel), och han var lite av en positiv överraskning, väldigt stor skillnad sedan sist!
Avslutade med att trimma lite på Jaloubet, som kändes kalasfin!
Hann även med att mysa lite med nyförvärvet innan jag gick in, som numera kallas för Måns här på Loviseholm :) Planen är att muta honom lite varje dag, så kanske vi blir bra polare tills dess att han ska börja jobba om några år.. ;)

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0