Dag 23 - En hoppträning + Dag 24 - Det här behöver jag träna på

Känns omöjligt att beskriva en hoppträning.. Den ser verkligen totalt olika ut beroende på vilken häst jag sitter på, vad som behövs tränas på o.s.v. Det kan vara allt från en cavaletti till en hel bana. :) Rent allmänt så hoppar jag väldigt sällan stora hinder, utan det är mkt tekniskt för att få lydiga, uppmärksamma hästar och förhoppningsvis skicklig ryttare.. :)


Inom ridningen tog jag upp häromdagen vad jag behöver träna på, men kan faktiskt komma på ett par saker till. För det första så behöver jag träna på att bita ihop och kämpa på även när det känns som att jag är totalt värdelös och bara förstör hästarna jag sitter på.. Är hård mot mig själv och tycker rent allmänt att jag inte har på hästryggen att göra om jag inte kan göra hästarna rättvisa.
Rent ridtekniskt så måste jag definitivt träna på att kunna vara starkare i en lätt sits där jag ändå är ganska upprätt. Faller gärna fram lite och tappar hästarna lite bakom mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0