Hösten på ingång

Det börjar märkas att hösten är på ingång även i Örebro. Det blir mörkare för varje dag känns det som, kolsvart strax efter 21.... Förutom mörkret så gillar jag det, för det mesta är dagarna lite svalare och mer behagliga att jobba i, gör det helt klart enklare att orka långa dagar :)
Igår red jag alla 4-åringar som ska gå kvalitets på lördag under Elins vakande öga. Eftersom att Elin ska visa 5 hästar så hinner hon inte rida mer än hoppningen på dom, så jag ska få leka "dressyrryttare för en dag", blir en passande rubrik på lördagens inlägg ;)
Den ena bor inte här och den satt jag på för första gången i måndags, gick helt ok så det ska nog gå bra :) Dom andra 4 har jag ju ridit rätt mycket senaste året så där är det enklare att hitta knapparna även om det är små avvägningar ibland. :)
Idag har jag ridit ut ett par rundor tillsammans med Moa på förmiddagen, och på eftermiddan red jag först ut W en runda och trimmade sedan Fina lite.
Både igår och idag har jag suttit lite på Sammi också, han är så snäll så! :) Lite glad verkar han allt över att få börja komma igång igen, även om jag säkert är snäppet lyckligare ;)

Nu ska jag snart sova, är rätt trött efter många långa kvällar!
Natti :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0