Hästarna

På förfrågan så kommer här en liten update om vilka hästar jag har just nu.

Stalypso's Son
Hingst f. 2007 e. Stalypso (Stakkato-Calypso II)- Escudo I.
Sammi är född i Tyskland och köptes av Loviseholm som föl på Elitauktionen i Verden. Han har varit min absoluta drömhäst sedan jag började rida honom när jag kom till Loviseholm för 1,5 år sedan, och jag älskar honom mer än allt annat! :)
Sammi har haft lite otur i livet och har inte hunnit med så mycket än, bl.a. så fick han tarmvred i maj i år och blev akut opererad med lång konvalecent som påföljd.
Nu är han igång igen och förhoppningsvis får han vara frisk och kry så att han får chansen att visa vilka fina kvalitéer han besitter. Han är en lite känslig men väldigt trevlig individ som både rör sig och hoppar bra, och han ger en fantastisk ridkänsla med sina fina ridbarhet! 

Sammi kommer under 2012 att matchas mot 5-årschampionaten i Falsterbo och Flyinge.


Sammi som föl :)


Sammi

Finepix VT
Sto f. 2008 e. Quidam de Revel-Contendro I-Carthago.
Fina är född på Västanbytorp Stuteri (www.torpet.com) hos Maria Larsson. Hennes mamma Coolpix VT fick dubbeldiplom som 3-åring och har därefter bara tjänstgjort i avel. Mormor Costa Rica H var Elitsto och har bl.a. lämnat Ronaldinho H och Optic VT.
Detta är en häst som vi tror otroligt mycket på, hon har visat ett smått fantastiskt språng, hon är otroligt hinderklok och har dessutom varit helt okomplicerad hittills.

Fina kommer under 2012 att matchas mot 4-årschampionatet.


Fina :)


Masterpiece TT
Hingst f.2010 e. Monte Bellini-Escudo I.
Måns är född på Stuteri TT (www.stalltt.se) hos Karin Råhnängen. Hans mamma Et Cetera är endast använd i avel. Pappa Monte Bellini är endast 9 år gammal men tävlar redan i den yttersta världseliten.
Måns har ett ganska lugnt år framför sig, med inridning under hösten som enda mål innan allvaret börjar på riktigt :)

Måns som föl :)

Det var en liten update om hästfronten! Har någon frågor så är det bara att fråga på, så försöker jag isåfall svara lite eftersom.
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Du har sjukt fina hästar! =)

2011-12-27 @ 18:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0