Onsdag

Har nästan haft lite full rulle idag, började med att åka och fylla på hästmatförrådet imorse innan jag åkte ut till stallet och släppte ut hästarna, mockade o fixa klart stallet sen fram till lunch. När jag hade ätit så gick jag ut en promenad med Barbros hundar, fyllde vatten i hagarna och sen bestämde jag mig för att rida båda mina ute i snön. :)
Fina såg vild ut redan innan jag försökte ta mig upp, men med extra säkerhetslina och nödstopp så överlevde jag! ;) Efter 10 minuter så var hon ganska lugn, och kändes faktiskt riktigt fin. Red bara henne lite lätt ute på lägdan i alla gångarter. :)
När jag hade kommit upp på Fina direkt utanför stallet så tänkte jag att det inte var nån idé att vara feg när jag skulle upp på Sammi, så hoppade helt sonika upp utanför stallet på honom också.. Haha, eller rättare sagt hängde först en bra bit ner på parkeringen innan det var läge att kasta sig upp - Pigg kille.... Red först ut en sväng och sen joggade jag även honom på lägdan, kändes superfin när han spänt av lite och slappnade av. :)

Nu på kvällen har jag jobbat ett par timmar på mammas jobb, och nu tänkte jag fixa lite fika.. Imorrn blir det bl.a. dressyrträning med Sammi för Maria, gillar't!
Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0