Välkommen till istiden

Är det inte ständigt 30 grader kallt, två meter snö och fruset vatten överallt (som t.ex förra vintern..) så är det tametusan nollgradigt, BLANKIS och storm dygnet runt istället! Nu är jag redigt less på denna is, vi hade nga kanonfina dagar förra veckan med snö, bra hagar och fina ridmöjligheter utomhus - Nu är det isgata, hästarna kan inte ens gå i hage och ska man rida så får man glatt åka in till ridhus varje gång. Om man kan ta sig till ett ridhus vill säga, eftersom att träden ligger som plockepinn utmed vägarna!

Nej för tusan, ge mig snö och gärna några kallgrader. Jag har fått mördarskor i julklapp så lite kyla lär inte stoppa mig.
Igår kom inte hästarna utanför dörren bokstavligt talat. Det tog mig och mamma en timme att ta oss till stallet, testa i princip varje väg som går till Stornäset men det låg träd överallt efter lilla Dagmar som festat loss rejält under juldagsnatten. Var inne på färsta en sväng och joggade en mkt fin Sammi bara, han räddar mina dagar :)
Idag har Fina och Måns kunnat vara ute ett par timmar var tsm med sina respektive hagkompisar i en "extrahage" som Barbro gjort utanför sitt stall. Halva den är helt isfri, så efter gediget sandande hela vägen dit så fick dom springa av sig lite.
Utebliven ström till den hagen gör dock att Sammi inte riktigt får förtroendet, framförallt eftersom att han ganska kraftigt ogillar att vara ute själv, så han har fått nöja sig med lite longering på lägdan (gräs, halleluja!) och en hel del promenerande på samma ställe, som är det enda som är isfritt.. Han som har brodd tar sig fram finfint på isen visserligen, tur att han är snäll dock eftersom att jag får ta tag i manen och åka med.. ;) 

Världens bejb :)

Imorrn har jag små planer om att det plötsligt ska ligga en halvmeter snö och vara fem grader kallt, drömma kan man ju.. För övrigt så ska jag trimma S på färsta och fixa lite annat, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0