Dagen efter igår

Och nej, jag var inte ute och festade loss igår, jag satt hemma i soffan med bästa sambosarna och kollade på Lets Dance, käkade god mat och därtill en hel del godis. :) Däremot hade vi inget internet på hela dagen igår, fråga mig inte varför men det fanns ingenting som fungerade någonstans här på gården.
Nu funkar allt som det ska, och jag har sovmorgon så då får det bli ett litet inlägg.
Har fått ett par frågor som jag tänkte ta och svara på direkt.

Hur klarar sig hästarna ihagen utan brodd? särkillt om det börjar tina och bli isigt?
Information:
Alias/namn charlotte
Svar: Än sålänge har vi faktiskt mest snö i hagarna, tack vare att dom är så pass stora att det nog dröjer innan dom blir isiga. Så det är inga problem alls :)

Vad är anledningen till att ni inte broddar ? :)
Svar: Till största del att skaderisken har varit större med än utan brodd, det har varit en så "bra" vinter ur broddperspektivet - Vi har t.ex. kunnat rida ute utan problem eftersom att det varit snö istället för is hela vintern. :) Sen så underlättar det såklart att vi har ridhuset på gården, vi är ju inte alls lika bundna vid att måsta kunna rida o.s.v. på is.

Gårdagen var annars i stora drag väldigt bra :) Jag joggade bl.a. Sture på förmiddan som är så himla häftig! Helt otrolig häst. :) Hann också trimma Telles lite innan lunch, hon kändes fin!
På eftermiddan trimhoppade jag Daisy och Beasley lite. Hade ett litet hinder på volt där jag bara ville rida så jämna galoppsprång som möjligt runt. Har alltid haft lite svår att hitta en jämn galopp på Daisy, vet inte varför men så är det bara. :) Gick ändå riktigt bra på slutet! :)
Beasley kändes helt grym, han blir gärna lite ojämn i bjudningen, hoppar iväg åt fel håll och leker tarzan däremellan, men blev bara jämnare och jämnare och som han hoppar! :) Love it.

Nu ska jag äta frulle, sen ut och jobba lite!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0