Ett gäng stjärnor

Har idag definitivt konstaterat att det är ett stort gäng stjärnor som står ute i stallarna här på Loviseholm.
Idag har dom flesta hästarna hoppat, den ena bättre än den andra! I förmiddags red Elin ett gäng, och jag hann bl.a. se Kungen och Starlight hoppa som två världsstjärnor, det är bland det sjukaste jag sett i mitt liv! Helt galet fina är dom! :)


En film på Elin och Kungen från Breeders Trophy 2010, första rundan.

Efter lunch så trasslade jag och Moa på oss ridbrallorna och tog sats ut i snön. Jag började med att hoppa Eljest lite, han var galet duktig idag lillhästen! :) Sedan hoppade jag Daisy lite, och förutom hjärnsläpp när vi hoppade lite studs i början så gick det rätt så bra. :) Som hon hoppar nu den hästen, herre jisses - Hon är på grabbarnas nivå! ;) Man får hålla i hatten (eller lämpligtvis i manen..)!

Har sedan hunnit med att lina Conquest och promenera lite med Sammi, och därefter har jag, Moa och Louise nattat lite hästar, mys! Både jag och Moa har fått en jättekick av den nya struktureringen som vi än sålänge är så himla nöjda med! Vi har nu fått vars ett "eget stall" där vi har lite extra ordning, och dessutom har vi delat upp hästarna mellan oss så att vi har egna "passhästar". Allt det här gör helt klart att motivationen höjs, det hålls bättre ordning och det blir lättare att hålla alla hästar i toppskick! :) Dessutom har vi redan börjat tävla om allt, senaste tävlingen idag var vem som hade snällast hingstar, vi kom dock snabbt fram till att jag leder den tävlingen än sålänge med bl.a. Sammi och Eljest i spetsen :) Moa kontrade dock snabbt och sopade stallgången i sitt stall efter kvällsfodringen, annars enda gången på dygnet som vi inte sopar... Det gäller att gå ut hårt imorrn för att ta igen detta! ;)


Moa borstar och putsar på Sputnik



Eljest (översta bilden) och Sammi (nedre bilden) hjälper mig att hålla ledningen i "snällaste-hingst-tävlingen" :)


"Hej, jag är Nemo"!

Nu ska jag sova, dissar nog solsidan idag..
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0