Fantastiska hästar!

Jag har det egentligen alldeles för bra. :) Har sagt det många gånger förr, men det tåls att sägas igen. HERREGUD vilka fina hästar jag får chansen att sitta på här, och vilka underbara människor jag jobbar ihop med! :)

I förmiddags hoppade jag Querida och Galax. Hoppade en serie med 3 studs - ett galoppsprång räcke - två galoppsprång räcke - ett galoppsprång oxer.
Båda två var grymt duktiga! Querida som kanske hoppat uppsuttet 4 ggr innan idag hade inte en tvekan, och dessutom hoppar hon så fantastiskt fint!! Hoppar runt och jämnt, bra både fram o bak och ger en grym känsla. Dessutom är hon otroligt välbalanserad. Me like!
Galax har ju hoppat ett par gånger mer än Querida, men har ju lite svårare för sig i och med sin enorma storlek. Men även han löste uppgiften på ett kalasfint sätt och hoppade jättefint några språng när han fick ihop alla kroppsdelar på samma gång! :)
Körde upp dom till grannstallet direkt när dom var klara, och så fick dom gå ut o hagen och käka mat. :)

Efter lunch började vi med att köra in ett antal skopor med snö i ridhuset. Jag och moa skottade ut det som tokar medan Elin brummade på med traktorn. Verkar bli kalasbra, det har redan börjat smälta bort ganska mycket och underlaget blir klart bättre :)
Sedan promenerade jag en stund med Sputnik innan jag hoppade Eljest. Även han fick hoppa serien som Q och G hoppade, och han var ruskigt fin idag! :) Me like!
Därefter tog vi in hästarna, fodrade och åkte upp och tog in Q och G. Sedan trimmade jag Daisy lite, hon kändes kalasfin idag! Avslutade med att jogga Beasley, klart bästa! Galet glada, både jag och hästen ;)

Nu ska jag sova. Har precis haft en rejäl dust med Elin angående om jag skulle duschas med kläderna på eller inte.. Den här gången vann jag, mohaha!
Natti! :)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Blir så avis när jag läser om alla fina hästar! =)

2011-01-14 @ 23:11:22
Postat av: Jane

Ja du har det alldeles för bra!!

Visst är det otroligt härligt när hästarna bara hoppar så självklart och okomplicerat?

Jag tycker det känns lite som att åka på regnbågen..

- För det har jag ju gjort..eh, daaah!

Men du förstår, va? :/

2011-01-16 @ 19:19:36
URL: http://www.janemartensson.wordpress.com
Postat av: Ida

Hej

Vad är det för utbildning du gått?



//Ida

2011-01-16 @ 23:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0