Fullspäckad dag

Har haft en lång dag. I förmiddags red jag först lite på Conquest som skötte sig bra. Sedan trimmade jag Dockan lite, hon var grym idag! :) :) Jag och Moa hade lite tävling, vi la ut en bom mitt på medellinjen på en 20m-volt. Sedan varierade vi galoppsprång, började med att rida 20 jämna i en ganska normal arbetsgalopp. Växlade sedan mellan att rida 18 galoppsprång två varv och sedan direkt 20 språng två varv. Avslutade med att i följd rida 2 varv 20 språng, 2 varv 18 språng och avsluta med 2 varv 22 språng. Detta gick galant på första försöket. Superbra och enkel övning att göra när man sitter och trimmar, men ack så svår att få till helt perfekt! Går att lägga den på en nivå som passar allt från den unga hästen till Grand Prix-hästen. :)
När jag var klar med Dockan så linade jag Sammi lite innan vi lunchade. När klockan var såhär mycket så hade Linnea kommit som ska testa att jobba hos oss nga veckor, grymt!

Efter lunch så började jag med att trimma lite på Sputnik som kändes fin. Därefter trimmade jag Wepzan lite som börjar bli himla fin igen :) Avslutade på henne med att rida tre varv på volten över samma bom som på Dockan. 20 språng - 18 språng - 22 språng. Har aldrig känts enklare, helt galet vad lättreglerad den är! Skulle troligen kunna rida 20-16-24 språng utan att ens behöva göra nga synliga hjälper.
Därefter joggade jag Beasley lite, han var piggelin och kändes grymt fin när han sprungit av sig lite. Hästen med stort H, han gör mig lycklig! :)
Har nu på kvällen trimmat Daisy lite för Elin, det gick bra när piloten gjorde som den skulle..!

Nu måste jag sova, kom in vid 21 och behöver definitivt piggna till lite innan imorrn!
Natti! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0