Middag med Moa

Jag och Moa kände oss definitivt värda en redig sallad var idag när vi var klara i stallet. Innan detta har vi, tillsammans med dom små pärlorna Daisy och Alicia, hunnit med allt i stallet under minst sagt rimlig tid! :)
I förmiddags började jag och Moa med att rida ut på gärdet med Ior och Kungen, mys! Sedan red jag, Daisy och Alicia ut en sväng. Jag på Querida och tjejerna på Daisy och Dockan. Behöver jag säga mer än att nyblivna 4-åringen var snällast......? Alicia konstaterade att jag minsann alltid fick dom snällaste hästarna när vi red ut tillsammans, och att hennes och Daisys hästar bara var vilda när jag var med. Jag måste helt enkelt ha inre krafter som gör att mina hästar är snälla och alla andras vilda - Coolt!! ;)
Joggade sedan Starlight lite lätt i ridhuset tillsammans med Moa på Sputnik. Sture snäll och kändes fin. :) När vi var klara så hade tjejerna lunchat färdigt, så då tog vi lite lunch innan vi satte fart igen! 

Efter lunch började jag och Daisy med att rida ut på gärdet en runda till. Jag på nyblivna 4-åringen Galax och Daisy på "gamlingen" 43an som nu är hela 15 år. Säger inte mer än att min häst återigen var klart snällast... Och nej, jag försöker inte ta död på småtjejerna, vill bara ha lite spänning i vardagen! ;) Måste ha med mina inre krafter att göra..
När vi var tillbaka så joggade jag Eljest och Nemo lite lätt, Eljest kändes som en rund miljon idag, sååå kul! Nemo var en ny bekantsskap, och definitivt en häst i min smak, superläcker! :)
Avslutade sedan med att skritta W en stund i ridhuset och sedan longera Sammi lite. Båda pigga och glada..!

Klara strax efter 18, har sedan ätit supergod sallad, kollat på Let's Dance, ätit massvis med glass och sedan avslutat med godis. Kunde haft det sämre helt klart!

Moa påtade ihop mina remmar till ett enda stort nystan! 

Nu ska jag hetsa Moa med att vi ska sova, måste ju vara pigga imorrn igen!
Natti! :)  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0