Strukturering!

Elin har börjat strukturera upp oss här på allvar idag! :) När inackorderingarna nu börjat flytta ut en efter en så har vi snart ett helt stall till för oss själva, vi kan dela upp stallarna lite mer på "två delar" istället för på en enda stor, och därmed ordna upp lite ordentligare med två sadelkammare, två foderrum, två tavlor med info om vad hästarna gör/senaste skoning/ansvarsperson osv. Kommer bli superbra! Dessutom chockade hon oss imorse på frukosten med ett exakt schema över hur dagen skulle se ut, hur bra som helst. :)
I förmiddags mellan 9.30-13 hjälpte jag och Daisy till att fixa en hög hästar, sju stycken hanns med! Med en som skrittar/longerar fram och en som tar in och gör iordning nästa så rullar det på hur smidigt som helst och Elin behöver alltså bara ha effektiv trimtid i sadeln.
Moa fixade lunchen innan 13, vi hann sedan käka i lugn och ro som vanligt fram till strax efter 14 när vi andra började rida. Jag hann med 5 hästar innan kl 18. Daisy, Wepzan, Querida, Galax och Telles stod på schemat idag. :) Alla fem kändes jättefina!
Fodringen var nästan klar när jag hade ridit klart, hann hjälpa till med det sista och sedan borstade vi lite hästar innan vi var helt klara :)

Nu ska jag sova, har fått in vanan av att se ett avsnitt av solsidan varje kväll innan jag sover.. Det är så galet roligt! Blir nästan bättre för varje gång man ser avsnitten dessutom :)
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0