Vad är det för månad egentligen?!

Dagarna rullar på här på Loviseholm. Vi har haft helt underbart väder, mer än hälften av all snö är borta och ute på vägarna är det till största del helt bart nu! :) Idag skrittade jag och Moa ut utan termobyxor och med bara vanliga ridskor utan att frysa det minsta. För visst är det mars?!?!
Wepzan tog sina första språng sedan augusti igår, behöver jag säga att hon var lycklig? Helt sjövild är bara förnamnet..! Vi passade på att klara av vattenmattan direkt också, jag funderar på om hon är 3 eller 8 år med jämna mellanrum.

Idag har Elin och Linnea varit i Västerås och visat nga hästar. Jag och Moa har jobbat järnet här hemma och fått en del vettigt gjort. Jag har bl.a. joggat Sputnik och trimmat Telles & Daisy, alla tre kändes bra. Wepzan har skrittat ut en kortis, längtar tills gårdsplanen är isfri så att man inte behöver riskera livet för att ta sig ut till vägen! Eller så kanske man ska fundera på att brodda... Ganska konstigt det där, när jag bodde i Sundsvall så kunde jag inte tänka mig att ha hästarna obroddade och utan snösulor mellan november-mars, men nu när jag varit borta i snart 1,5 år så drar jag mig för att sätta i några broddar över huvudtaget... Alla våra hästar här är obroddade, och snösulor är inte ens att tänka på! Ändå har vi nog nästan samma vinter som norröver.

Nu ska jag slappa lite en stund innan jag ska sova, får bli tidigt ikväll!
Tjingeling :)

Kommentarer
Postat av: elin

Ojoj... linnsey :O ;)

Själv kör jag fortfarande på 4brodd fram och 2 bak.. snösulorna är dock inte med i gamet :P

2011-01-20 @ 20:51:18
URL: http://elinbjorklund.bloggagratis.se
Postat av: charlotte

Hur klarar sig hästarna ihagen utan brodd? särkillt om det börjar tina och bli isigt?

2011-01-21 @ 08:55:55
Postat av: Anonym

Vad är anledningen till att ni inte broddar ? :)

2011-01-22 @ 02:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0