Falsterbo dag 1

Här kommer en liten summering efter gårdagen då mitt internet inte alls ville som mig igårkväll.
Såg som sagt ingenting av amatörtouren igår, gör ett likadant upplägg idag och skippar den. :) Finns alltså ingenting att säga om, nu när drygt 30 ekipage har ridit är det 8st felfria, banan verkar utifrån resultaten vara lite mer krävande idag än igår när 39 ekipage gick till omhoppning................

Kvalet till dom internationella klasserna senare i veckan tyckte jag höll väldigt hög klass och var väldigt sevärd. Det gick igår i en 145 bed A:0, och vanns av Lotta Schultz på Larissa. Hon var nästan 5 sekunder snabbare än 2an Sandra Carlsson på Spike Jones som gjorde en grym runda! Sandra och "Spiken" måste vara ett av dom jämnaste ekipagen i Sverige, tycker aldrig dom gör ett dåligt resultat. :)
Trea i klassen var norska Ole K Meland på V, med ett tidsfel, och fyra blev Viveca Lundbäck på fantastiska Canthara med fyra fel men en snabb tid.
Annat värt att nämnas ifrån den klassen är väl att Tiger Woods med Malin Trollnäs i sadeln gjorde en fin runda med 4 fel, Tiger Woods som köptes in som ridskolehäst för många år sedan till Sundsvalls Fältrittklubb och som sedan har en lång historia till att han hamnade hos Peder för att sedan ha varit hos Zettermans i flera år innan han nu rids av Malin.
En av mina favoriter, Annika Gustafssons fina Undine (e. Jeopardy-Nimmerdor, uppf. Karin Wiklert), gjorde också en kanonrunda tyvärr med 4 fel. För den som letar häst så finns Undines helbror till salu hos uppfödaren. :)

Därefter var det dax för 7-åringarnas första kval. Riktigt hög klass även på dom, klassen var en 135 bed A. Rejält snäv maxtid med väldigt mycket tidsfel som skiljde nollorna från att vara extremt många till bara många. :) 12st nollor och därefter 7st med ett tidsfel innan 4-felarna kom.
Elins Digital hade 4 fel men hoppade fint, hoppas på felfritt och bra placering i dagens klass!
I övrigt kollade jag inte jättenoga men några jag la märke till lite extra var Sara Molvidssons Fly (Ferragamo-Quattro B) som hoppade otroligt fint, Victoria Almgrens Carpe Diem af Pan (Cardento-Napoleon) och Shane Careys Sputnik (Spender S-Alcatraz). Men som sagt, nästan alla 7-åringar höll väldigt hög klass, blir roligt att se dom på tid idag!

Efter tävlingarna fick jag en väldigt god middag av min moster och hennes man, jordgubbar och glass till efterrätt och sedan gratis underhållning när världens oväder drog in. :) Lite mysigt för all del.
Lång sovmorgon imorse, vaknade vid 10 och nu har jag precis ätit frukost och ska fixa klart lite innan jag går upp till tävlingarna. :)
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0