Dag 2 - Presentation av mina hästar

Jag har för tillfället tre hästar. Min stjärna Wepzy köptes hösten 2007 när hon precis var inriden. "Wepzan" är född 2003 e. Jeopardy-Aladin Z-Gibraltar, uppfödd hos Karin Wiklert på Kilsvikens stuteri. Eftersom att hon var väldigt sent tagen så tävlingsdebuterade inte hon föränn i mars som 5-åring, men sen gick det fort! Som 5-åring kvalade hon till Breeders Trophy där hon efter två kämparrundor med ett nedslag i varje gick till final. Även i finalen kämpade hon fantastiskt trots sin orutin där jag fick ett "stopp".
Som 6-åring gjorde hon också väldigt jämna och bra resultat, kvalade till Breeders Trophy där hon trots sin kanske första formdipp någonsin bara var ett nedslag från final.
Som 7-åring hade W en väldigt ojämn säsong. Hon inledde med att vara ståendes ett par månader pga erlichia, kom sedan igång och tränades lite sporadiskt under våren samt gjorde nga enstaka starter upp till 130 med placering. Under sommaren debuterade hon 140 på ett jättebra sätt, sedan blev hon tyvärr skadad och var ifrån tävlingsbanorna hela höstsäsongen.
Nu är hon på G igen, och förhoppningsvis har hon en bra säsong framför sig!

Wepzan under Breeders Trophy 2009

Finepix VT kom till mig för bara en vecka sedan. Hon är född 2008 e. Quidam de Revel-Contendro-Carthago. Hon är uppfödd av Maria Larsson på Västanbytorps Stuteri. Mer om "Fina" står i ett inlägg för ganska exakt en vecka sedan. Ska bli väldigt spännande att följa henne framöver!

Finepix VT

Masterpiece TT kom till mig i oktober 2010. Han är född 2010 e. Monte Bellini-Escudo-Carbid och han är uppfödd av Karin Råhnängen på Stall TT. Finns inte så mycket att säga om honom än, framtiden får utvisa vad han går för! :)

Masterpiece TT

Det var allt om hästarna, fortsättning följer imorrn!



Kommentarer
Postat av: Moa

Han var finare förr ;) du har dessutom glömt o skriva att han heter MÅNS! :*

2011-03-16 @ 20:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0