Dag 3 - Min första häst

Min första häst var en welshponny som hette Chimair. Innan henne hade jag ett gotlandsruss på foder, men den räknas inte.. ;)
"Chim" var född 1990, e. Ekelunds Bingo-Örnäs Attila. Jag köpte henne i april 2001. I sin ungdom hade hon tävlat MSV hoppning och LA dressyr, men när jag fick henne hade hon gått som läromästare ett par år och stelnat till lite... :)
Jag tävlade massor upp till LB i både hoppning och dressyr. För det mesta var hon placerad, felfri och blixtsnabb. Om inte så var fallet, så var vi troligtvis uteslutna pga att hon helt enkelt inte var på humör den dagen ;) För det mesta var hon otroligt snäll, men hon var i perioder en riktig bockare som var mer vild än tam!
Jag hade otroligt roligt i ca 2,5 år med Chim innan hon såldes till en ny liten ryttare. :)


Hittade en bild från tjejen som köpte henne av mig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0