Dag 4 - Det här äter mina hästar

Har ganska enkla foderstater till hästarna.

Wepzy:
Nästintill fri tillgång på ett torrt hösilage, gissar att hon äter ca 10-12kg/dag.
4kg Krafft Groov 90
E-vitamin
Foderjäst

Finepix VT:
Också hon nästintill fri tillgång på torrt hösilage, gissar att hon äter minst 10-12kg.
3kg Krafft Groov 90
Foderjäst

Masterpiece TT:
Fri tillgång på torrt hösilage
2kg Groov 90
0,5 kg havre

Dessutom äter alla hästar en "gröt" bestående av betfor, vetekli och linfröpellets. Uppblött drygt 1l/dag. Dom har fri tillgång på salt.


Kör en kort update av dagen när jag ändå är igång. Elin är söderut i landet på möte med Jacson, vi andra jobbar på här hemma som vanligt! :) Idag har vi ridit ut en hel hög hästar i det fina vädret. Jag på Wepzy, Beasley och Eljest. :)
Utöver det har jag trimmat Sammi som var väldans piggelin, och trimmat lite på W som alltså fått röra på sig 2 ggr idag, som var fin i början, men sen blev skrämd och därefter var ett tandgnisslande stressobjekt... Blir till att "söva" henne lite imorrn så att hon är hyffsat lugn i helgen förhoppningsvis.
Nu ska jag sova, är toktrött!
Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0