Dag 9 - En perfekt dag i stallet + dagen

Det går inte att beskriva en "perfekt" dag i stallet.. Finns så många olika scenarion om vad som är perfekt! :)
Men bra väder, en utvilad och glad Linn, glada hästar och glada och positiva medarbetare blir oftast en väldigt bra dag. Lagom mycket att göra hjälper också till, man mår så mycket bättre när man kan göra allt med kvalité! :)


IDAG har det varit supervarmt! Dock nästan storm samtidigt, men det är bra.. Det tinar som tusan! I förmiddags började vi med att rida ut ett gäng hästar. Jag på Galax, Elin på 43an, Moa på F och Linnea på Erwin. Mys!
Sedan trimmade jag Sammi lite, galet piggelin! Bra det, han kändes grym på slutet :) Sedan trimmade jag lite på Talinsky som var lite spänd och taggad idag.

Jag och Talinsky på avskrittningspromenad. :)

Efter lunch började jag med att trimma Beasley lite. Kändes kalasfin! Sedan promenerade jag och Linnea en sväng med Daisy och Telles innan vi tränade lite för Elin. Jag på Eljest som var superpigg. Hoppade lite småhinder, blev riktigt fin på slutet när piloten skötte sitt jobb. När jag var klar med Eljest och hade duschat honom så började det skymma, men jag hann ut en sväng med W på grusvägarna ändå. Hon var väldigt laddad, tokfian!
Nu på kvällen har jag pysslat lite extra med "mina" favoritpojkar, dom gör mig lycklig! :)
Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0