Ridhusfix och ringrostighet

Vi ägnade hela förmiddagen idag till att fixa i ridhuset. Blev grymt, Elin körde in massa snö, vi skottade kanter, sopade väggarna och sladdade. Blev superbra!

Eftermiddagen har vi ägnat åt ridning. :) Trots bara en knapp veckas riduppehåll så känner man sig ringrostig värre, sjukt men sant!
Började med att trimhoppa Chakira lite, hon kändes fin efter en stund! Gillar den lilla hästen :) Sedan gjorde jag detsamma med 43an, lyckades i samma veva ganska bra med lite terapi på honom. Fråga mig inte varför, men av någon anledning så har han varit hästen här på Loviseholm som jag faktiskt känt mig lite osäker på :P Jättekonstigt, han är 15 år, har gått massvis med internationella Grand Prixer och är bästa hästen i stallet. Nu är han på G igen efter ett par års konvalecent, helt klart spännande! :)
Hann med att trimma lite på Eljest också, han har tagit det lite lugnt när vi varit borta och var piggelin - Men skötte sig väldigt bra trots att det var 8 hästar i ridhuset som var precis överallt :)
Skulle ridit Wepzan och Querida också, men klockan sprang iväg och blev alldeles för mycket, nya tag imorgon! :)

Nu ska jag snart sova, har städat iordning lite lätt på mitt rum, hade en råtta springandes där inatt igen.. Nu är jag less! Ska leta rätt på en katt och sedan försöka mig på en hel natts sömn utan råttjakt!
Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0