Sjunde mars

Tiden går så sjukt fort! En vecka i mars har gått, snart är det april och sen är det sommar. Galet!
I förmiddags hade vi hovis här för att verka lite unghästar. Alltid lika spännande, men tror att det gick ganska bra den här gången :)
Jag hann under förmiddagen jogga Sammi som kändes riktigt lugn och avspänd. Sedan linade jag Eljest lite innan vi lunchade både hästar och oss själva.

Efter lunch började jag med att trimma Querida lite. Hon har vilat ganska länge nu men kändes riktigt fin ändå :) Sedan trimmade jag W lite som också kändes kalasfin idag! Hennes svåra sida har alltid varit att hon är så extremt känslig "på alla håll", och hon blir lätt väldigt snabb och kort i galoppen. Har kommit undan det länge med att bara rida henne så öppen i formen som varit möjligt då hon lätt knäppt av annars, och samtidigt så långsam i aktionen som jag bara kunnat. Nu har vi trimmat på lite ett tag och jag börjar kunna rida henne lite mer för skänkeln, lite rundare i formen och ändå med en stor och rund galopp. Det går i alla fall ibland, när hon har en lugn dag... ;)

När jag var klar med W så nattade jag lite hästar, putsade lite och sedan var vi klara för att gå in en sväng innan kvällsfodringen. Nu sitter vi och facebookar och glor på TV, ska snart sova. :) Händelserik dag imorrn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0