Fullt ös medvetslös

Dagarna springer iväg precis lika fort som dom gjort sista två åren, hur gör man för att ha en dag utan måsten? Den som har receptet kan ju höra av sig till mig..
Igår åkte jag hemifrån kl 7, lämnade mamma på kontoret, fick behålla hunden (..), åkte direkt ut till stallet och släppte ut mina små älsklingar. Mockade o fixade klart stallet, rastade byrackan lite, tog in Sammi och Fina och åkte sedan till Dilles och handlade groov och havre, vidare hem för att duscha och äta lunch i speedfart. Började jobba på Equeen kl 12, hade några hektiska timmar innan jag slutade kl 18. Promenerade hem, insåg på riktigt att jag är statsbo nu, åt middag samtidigt som jag och mammsen diskuterade några av livets alla problem, åkte sedan ut till stallet igen och tog med Sammi till färsta där jag trimmade lite medan mamma rastade hunden. Han kändes ganska fin för att ha vilat tre dagar, lite pigg och spänd i början men mkt bättre mot slutet. Tror egentligen ingen av mina hästar skött sig så bra i tältet trots rejält med snöras. Finaste hästen, han är verkligen mitt allt :)
Hemma vid 23, då blev det snabbfika och betala ännu en rolig räkning ;)

Idag ringde klockan 6.40, kom iväg till stallet vid halv 8. Sen samma process som igår, började jobbet kl 12 men slutade kl 14. Hämtade hunden hos mamma innan jag åkte ut till stallet igen, tog in Måns och sen linade jag Fina och Sammi en liten stund var. Hjälpte Barbro med Calle (2,5-åring e. Carte d'or) och sen rastade jag Cajsa en stund innan jag borstade hästarna och fixade mat åt dom.
Tog tidig kväll, åkte hem redan vid 19 och nu har jag dött i soffan. Världens bästa lillebror gick och köpte pizza åt mig, tack! Imorrn ska jag försöka trimma Sammi på färsta en sväng, hjälpa Barbro med hennes hästar, rida en annan häst, rida Fina om snön försvunnit helt och därtill vara hundvakt.. Full rulle :)

Appropå nåt helt annat, så har jag i dagarna planerat klart över min närmsta framtiden. Jag kommer i början av januari att flytta till Uppsala där jag ska jobba på ett mindre stuteri med att rida och tävla deras hästar. Jag har till slut insett att jag kanske måste gå vidare, även om Loviseholm fortfarande känns som mitt hem, och säkert alltid kommer göra det. :)

Tjingeling :)


Kommentarer
Postat av: Saga

Kul att du kommer till Uppsala Linn! Då ses vi säkert på någon tävling eller träning i vår.

2011-11-30 @ 04:17:29
Postat av: Ingrid

Hej! Härligt att höra att du fortsätter m unghästar/tävlande :) det är du kanonduktig på!! :) Kommer med glädje att fortsätta följa dig och hoppas vi ses ute på något evenemang :). Lycka till i Uppsala och med dina fina hästar (det är en härlig stad ;)). Ingrid

2011-11-30 @ 07:28:51
URL: http://www.northernjumping.se
Postat av: Ingela

Härligt Linn! Så glad jag blir när jag läser att du fortsätter med unghästar! =)

2011-11-30 @ 08:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0