Långfredag

Det såg på förhand ut att bli en till kortdag, men slutade med att jag precis hann in till idol :)
I förmiddags hjälpte jag först Moa med 2,5-åriga hingsten Clintons Diamant (Clinton-Diamant de Semilly), hon klarar sig egentligen själv men idag var det premiäruteritt! Det måste vara gårdens klokaste häst, sjukt häftig!

Clintan och Moa :)

När vi andats ut efter att ha överlevt promenaden helt oskadda så trimmade jag först Ligist lite lätt, kändes fin! Sedan red jag ut en sväng på Glassen i det fina (men kalla!) vädret, mys!
På lunchen hade vi avslutningsfika med Lovisa som praktiserat här denna vecka, hon hade med sig den godaste kladdkaka jag någonsin ätit, galet gott!
Efter lunch trimmade jag 3-årsstona Spira och Fina lite. Båda var väldigt pigga men väldigt duktiga :) Det känns ibland lite svårt att lägga sig på en lagom nivå med Fina, samtidigt som hon kan vara ganska introvärt och springa runt i sin egna värld så är hon är så extremt ambitiös och vill inget hellre än att lyckas med uppgifterna. Angenämt problem ;)
När dom var klara så skrittade jag ut W en sväng, pigg och glad! Hann sedan skritta iväg på Sammi (efter att ha hoppat upp direkt utanför stallet, modig tjej!!) när Elin ringde och sa att vi hade spekulanter på ponnyn. Bara att vända och visa den innan jag kunde ge mig ut igen :) Hann inte så långt innan det blev mörkt men var ute en halvtimme iaf. Skräckblandad förtjusning om man frågar Simpy ;) Det farligaste idag var shettisen som vi blev tvungna att möta.. Modig man det där. ;)

Bejb!

Nu har jag kollat på Idol, börjar fundera på om detta är ett aprilskämt?! Tur att Idol 2011 har Amanda Fondell, hon är den enda som kommer bli nåt riktigt stort vågar jag nästan svära på.
Dax att sova lite snart, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0