Stormvindar och vildhästar

Har blåst mer eller mindre storm hela dagen.. Gick ut i stallet 06 imorse eftersom att resten av gänget skulle bege sig till skåneland. Utebliven praktikant gjorde att jag fodrade, mockade 26 boxar och fixade med allt annat morgonfix en bra stund. Frukost vid 9.30, sedan har resten av dagen skenat iväg med fodringar, inplockning av ett par lösdriftshästar och fix med hästarna. Har hunnit lina 6 hästar och rida 3st, så kan det bli när klockan går fortare än vad kroppen kan arbeta. :)
Imorrn är jag visserligen själv igen, men känns som att det borde vara lite bättre struktur på det hela så det ska nog gå bra :)

En av lösdriftarna som fick komma in idag var min egna Masterpiece TT som nu är 1,5 år. Ska ha lite "speedtämjning" nu under veckan när vi har nga lediga boxplatser. Han är inte alls så tam som jag önskar att han skulle vara, tiden räcker helt enkelt inte till allt. :)

"Måns"!

Lektion 1 - Sitta fast! Inte så uppskattat...

Nu ska jag sova, trött tjej!
Natti :)

Kommentarer
Postat av: Ha ni

2011-10-05 @ 21:52:14
Postat av: Hanni

Lilla Måns, ascoolt namn ju :) Sitta fast var lite överskattat tyckte han :)

2011-10-05 @ 21:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0