Förbannat fina, älskade hästar!

En sak är säker, och det är att det som driver mig att hålla på med det här är alla fina hästar som finns.
Veckan har flutit på, vi har galet roligt här ute på Loviseholm, det är verkligen ett supergäng jag har förmånen att få jobba med :)

Allas vår älskade Louise, som först snodde MIN happy meal, och sedan tog på finhaklappen - Tro om man känner sig som på dagis med jämna mellanrum! ;)

I onsdags fixade vi ridhus o grejjade lite på förmiddagen, på eftermiddagen kom Arnold och red nga av Elins hästar som ska hoppa i Flyinge :) Jag hann under tiden trimma Spira, Fina, Wepzan och Sammi lite :) På kvällen höll A träningar och jag var med på Glassen som precis som vanligt skötte sig med bravur!

Väldigt suddig bild på favoritglassen :)

Igår var 3-åringarna superstars :) Enda "piff-och-puff-hästen" i stallet, Spira, börjar bli riktigt påverkbar, hade hon bara varit hopphäst så hade hon haft en självklar plats i min hästskara, love it! :)

Fina Spira :)

Hoppade Fina också, den e fin den! Ger så häftig känsla, och hon har det så naturligt enkelt i hoppningen. :)
Hann rida ut en sväng på Glassen tillsammans med Moa och Telles också, börjar fundera på om Telles har nån fjording i blodet?!

Bra upptäckt efter sisådär ett år! ;)

Idag har jag och Lojsan varit ensamma i stallet. Ett par små missöden har gjort att våran tidsplan spruckit en del, men jag har iaf hunnit jogga Querida, visat W och trimmat Sammi lite samt hjälpt till med 3-åringen e. Careful lite, som jag för övrigt har kommit fram till kallas för Pepper, så nu har den också fått ett namn här på bloggen! ;)
Sammi var galet fin idag, pigg o glad! Pepper var mkt lugnare än sist, så idag har jag kommit upp och skrittat nga steg åt gången igen :)
Nu sovtime!
Natti!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Är Louise någon anställd oxå?

får ni bra lön eller skitlön som man hör de flesta som jobbar med hästar får?

2011-09-29 @ 20:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0