Helveteshelg och fina hästar

Har rent ut sagt haft en helvetshelg, tror inte att många här på Loviseholm säger emot.. :) I fredagskväll försvann plötsligt nästintill all el på hela gården, inklusive stallar. Allt vatten slutade fungera och det utbröt väl lite halvt kaos. Allt eftersom att vissa delar el kom igång så dog andra, och propp efter propp byttes ut. I stora stallet kom vattnet igång och vi kunde därefter bära hinkar till resterande stall. Mocka i mörker och linda hästben i kolsvarta stall har varit helgens sanning ;) Förutom detta mörker, och brist på vatten, så har jag varit sjuk - Haft århundradets huvud- och halsont oavbrutet hela helgen, frusit mer än vad jag minns att jag gjort sista 10 åren och känt mig allmänt risig. Är så bortskämd med att för det mesta hålla mig rätt frisk, så ska väl egentligen inte klaga. :)
Hur som helst så är Querida (Quidams Rubin-Linaro), Be Hip (Hip Hop-Everest) och Don Gretzky (Corlensky G-Donnerhall) kvalade och klara för Flyinge, fint de!

Idag har jag haft sovmorgon, vaknade för första gången sedan förra veckan utan huvudvärk!! Behöver jag säga mer än att den här dagen har känts väldigt enkel? :) Hästarna har dessutom varit super. Trimmade Glassen i förmiddags och OJ vad fin hon börjar bli!! :) Love it.
Har på eftermiddan hoppat Tulle, Ligist och 43an. Alla 3 var super, jag som behöver slipa lite på min ridning som vanligt bara men det kanske kommer.. Den som lever får se :) Har hoppat W nu på kvällen och hon var också rätt så fin, jag har lite svårt att få ihop trådarna fortfarande efter snart 4 år... Det är inte lätt när det är svårt..
Har trimmat Sammi lite också, han lättar alltid upp dagarna :) Börjar kännas så fin nu igen, kärlek!

En på miljonen

Nu ska jag sova, klockan är alldeles för mycket.....Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0