Finepix VT är på G igen

...Hoppas jag i alla fall! Hon har ju inte inlett sitt år som 4-åring perfekt precis, helt ärligt tror jag att hon har stått skadad mer än vad hon varit frisk, det är inte många veckor hon har varit igång... Detta har såklart lett till att hon plötsligt hamnat lite efter sin årskull, kanske inte hoppmässigt där hon har så lätt för sig men däremot konditionsmässigt och framförallt markarbetet där hon inte har lika enkelt för sig med sina långa bakben ;)
Har ridit henne ett par dagar lite lätt denna veckan (hon fick inleda med att lösgaloppera ett par dagar för att rasta av sig lite...välbehövligt!), hon känns väldigt pigg och glad över att jobba igen, nu hoppas jag att på allvar kunna följa en plan utan alltför många oplanerade uppehåll.
Förhoppningen är att nu fram till sommaren komma ut på några mindre tävlingar och börja kvala henne till semifinalen, och sedan är tanken att hon ska få följa med på några lite större tävlingar där det finns 4-årsklasser för att få lite välbehövlig rutin. Bl.a. så är jag väldigt inne på att ta med henne och Sammi ner till Champion of the Youngsters som går i Grevagården i augusti, tror det skulle innebära oerhört mycket bra rutin för kommande större uppdrag!

Sammi har också en ganska väl utstakad plan framöver, även för hans del är det lite berg-och-dalbana, fast på andra sätt än för Fina. :) Han får det här året på sig att mogna och bli stark, han har många kvalitéer och jag tror mycket på honom, men det måste få ta den tid det tar om hans huvud ska hänga med. :) Falsterbo är struket ur planerna för länge sen, men däremot så finns fortfarande Breeders med i bakhuvudet.
Igår var vi ute och galopperade på grusvägarna, man kan rida miltals rakt ut i skogen sägs det, jag tror dom.... Var definitivt större chans att jag hade mött en björn än en människa där ute i vildmarken, tur att Sammi är snabb i fötterna! ;)



Costa fortsätter att utvecklas hon med, det är en jättetrevlig liten häst. Målet med henne framöver är att fortsätta rida 1m-110klasser i avd B tills hon fått mer rutin och framförallt blivit tillräckligt stark för att gå större klasser. Hon kommer bli en perfekt speedhäst i framtiden - Superspänstig, försiktig och snabb som tusan!


Nu ska jag sova, har den första tävlingsfria helgen på 9 veckor, ska firas med ett evigt trimmande i ridhuset!  Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0