Mycket men ändå lite

Har hänt massor sista veckan känns det som, men allt kommer jag inte orka och hinna skriva ut här idag.. Sammi gjorde en toppendebut på dressyrbanan, var inte alls så spänd som jag väntat mig och sprang snällt i rätt gångart hela tiden. Landade på dryga 64% vilket väl kändes helt ok med tanke på att jag fortfarande får rida honom helt utan tryck. :)
Hoppade BB, Costa och Samm för Gaby igår. BB hoppade helt fantastiskt, så sjukt häftig! Hon ska gå en LA i Sundsvall på söndag, var ett tag sedan hon var med ute nu så det blir skoj :)
Costa och Sammi skötte sig också bra, kändes lite otrimmade men misstänker att det beror på att jag inte hunnit trimhoppa dom ngt sen förra veckan, koncentrationen har legat på annat trams ;)
Idag har Sammi gått dressyr för Hanna, kändes lite trött i kroppen men kämpade på bra! Han har ända sedan jag började rida honom (för två år sen..) haft lite svårt att acceptera skänkeln och lätt blivit väldigt spänd så jag har inte börjat traggla sidvärtsrörelser osv speciellt mycket då det blivit en så himla stor grej av det direkt. Nu har vi nosat på det lite lätt i skritt ett par träningar och idag verkar poletten ha ramlat på plats! Idag har han flyttat lite för skänkeln i både skritt och trav längs med ena långsidan, stora framsteg med honom helt klart.
Med honom är det som Hanna säger, att han kommer göra allt för oss bara han får förtroende och förstår vad vi vill att han ska göra! Det får ta lite extra tid helt enkelt.

<3


Nu ska jag sova, har sjukt ont i halsen och känner mig inte alldeles för pigg. Imorrn ska jag och Sammi skritta ut om det är fint väder och jag ska trimma några. På fredag ska jag först till Orsa på morgonen på ponnytävling och sedan blir det dressyrträning för Jennie Harrysson, spännande o testa nåt nytt!
Dressyrdebut, med Jennie som domare :)
Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0