Bra jobb

Det hände nåt bra ändå under den annars värdelösa helgen i Tierp. Det känns som att jag har kunnat göra ett bra jobb med hästarna hemma under veckan, känner mig ganska planerad och strukturerad i ridningen igen. Det blir så himla lätt att man börjar tvivla på sig själv och tänka för mycket när man sitter och rider i snitt 6-10 hästar/dag i sin ensamhet, plötsligt vet man inte hur man ska lösa problem och till slut har man glömt dom mest enkla sakerna.
Nog om detta, men det känns himla bra att åka ner till Grevagården och Champion of the Youngsters nästa helg, kommer hinna se mycket bra ridning och få ännu mer inspiration. :)

Galax har mått bra av förra veckans vila, OJ vad fin han har varit i veckan! Och ännu en gång, tänk vilken skillnad små detaljer kan göra i ridningen..! Idag har han fått hoppa lite på samma övningar som vi gjorde för Gaby igår, kändes riktigt bra så det var skoj!
Costa var med och tränade igår, också hon har nog mått bra av en veckas semester och var riktigt fin! Hon kommer bli häftig när hon är riktigt stark och fått lite mer rutin.
Sammi har tagit det lugnt ett par dagar efter Tierp men fick trimma lite idag och kändes fin, tror sista rundan i Tierp satt som en smäck för idag var det inte minsta svårt att bromsa.

Nu ska jag sova, en ny hög hästar som ska ridas imorrn, jag har för tillfället så ont i mina händer att jag inte riktigt vet hur det ska gå till men det löser sig som allt annat. :)
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0