Finbesök!

Fick finbesök igårkväll av Måsse och Feffe. Vi åkte in till Delsbo och åt och satt sen hela kvällen lång och bara pratade :) Imorse red jag ett par hästar innan dom vaknade, sen var jag social och umgicks tills dom åkte hem efter lunch. Nu är det tomt o lite trist här igen, tur att det inte är så långt så att dom kan masa sig hit med jämna mellanrum!

Kökshjälp, fint de!


Alltså.. Jag förstår dom som tror att Måsse har en diagnos, men hon är liksom bara inte som alla andra! ;)

Red förresten två hästar på dressyrträningen igår, Selmas 5-åriga D-ponny och en av Mathildas ft-hästar, kul! Alltid bra att få lite hjälp och tips även med de hästar som inte är ens egna, så får man lite nya tips på vad man kan jobba vidare med.

När gullungarna åkt idag så red jag fyra hästar till innan jag började med mina.
Idag fick Costa och Sammi gå sina första pass på banan sen i helgen. Costa var lite stel och stretig i början som hon kan vara efter lite vila men blev fin efter en stunds ridning. Sammi däremot var helt fantastisk efter Tommybesöket i måndags och ett par dagars skritt, nöjde mig med att jogga runt i alla gångarter en kort stund och skrittade sedan ut en runda istället. :)
Galax har trimmat idag och blev även han fin på slutet när han började jobba genom kroppen ordentligt.

Nu ska jag snart gå och kvällsfodra innan det blir lite fika och slutligen sängen!
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0