Räknar ner

Tiden går så fort! Mindre än en vecka tills vi åker till Grevagården, det känns som att man knappt hinner komma hem från tävling tills man börjar planera till nästa - så kul! :)
Har haft en ganska vanlig jobbdag, ridit 7 hästar som överlag var fina. Har varit helt galet varmt så red dom flesta innan lunch och den som blev över tog jag senare på eftermiddan.
Själv tog jag lite långlunch i värmen, låg ute i skuggan och chillade en stund, gäller att ta vara på dom få fina dagar som det bjuds på i år.
Sammi och Galax fick gå in några timmar från lunchen, det var olidligt varmt och enormt mkt insekter så dom tyckte det var skönt att få komma in och vila lite. Costa däremot går med fyra andra ston i en jättestor gräshage och hon är så kär i sina polare så det går inte ens att tänka tanken på att ta in henne när dom är ute...
När alla andra hästar gått in släppte jag ut Laxen och Sammi igen, sen har dom gått ute och myst i kvällssolen och ätit gräs flera timmar :) Jag har ridit Costa och en ponny, kollat på lite träningar och sen avslutade jag kvällen med ett trimpass på Sammi som fick jobba med "klockan" precis som alla andra hästar har fått göra i veckan. Lite vild i början men sansade sig ganska snabbt och jag kunde rida på både 4 och 5 jämna språng varv efter varv, samt växla mellan 4 och 5 språng mellan varje hinder utan problem. Avslutade med min egen hemläxa som är så enkel som att kunna rida på ett hinder och behålla galoppen hela vägen istället för att börja mickla en massa, två språng som båda var grymma och sen skrittade vi ut en runda istället :)
Galax fick vila idag, han har jobbat ordentligt och varit så fin i tre dagar så det var välförtjänt.. :)

Nu ska jag sova, natti!


Kommentarer
Postat av: Emmie

Såg Sammy irl i Näset efter att ha följt dig ett tag i bloggen, oh my god vilken häst, så liten men så fantastisk! Kärlek till honom å du är en väldigt duktig ryttare!



Tänkte fråga om det är någon som var med dig som tog bilderna i Näset eller om det var någon fotograf där så det finns bilder på flera?



Mvh Emmie

2012-08-18 @ 19:47:57
URL: http://nattstad.se/ringdahleriksson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0