Så bra!

Har för bara en liten stund sedan hoppat upp och ner på stolen och sedan nästan gråtit en skvätt över Daisy Pearson som vann dagens SM-kval efter en felfri runda och överlägset högsta stilpoängen! Hon var även felfri igår och ligger såklart "ganska" bra till inför söndagens final :) Det som ändå är allra roligast är att hon haft fina lilla Rhystyd Olivia sedan den köptes in från England som nästan oinriden ungponny, den har inte varit lätt och hon har gjort ett sånt enormt jobb med den så att det inte går att beskriva. Nu är den 9 år och man kan väl inte säga annat än att den har matchats oerhört väl!


Foto: Rosanna Broberg

Jag har för övrigt haft en himla bra dag, uppe med tuppen imorse och satt på första hästen innan kl 6 efter att ha fodrat alla och släppt ut/mockat åt mina :) Red sedan 5 hästar som alla gjorde ett bra jobb innan jag hade en träning och därefter blev det OS-tittande för hela slanten! Fina rundor av svenskarna förutom Lisens krasch då, inte helt lätt att reda ut situationen hon hamnade i när hennes häst blev spänd som en fiolsträng inne på banan och helst bara ville skena ut igen..
Efter OS-sändningarna var jag upp till stallet och tog in mina hästar, red Galax som kändes riktigt fin och sen gick jag hem och åt lite mat. Har sedan hunnit rida två hästar till och följt ponny-sm slaviskt, nu ska jag snart upp och promenera med Sammi och kvällsfodra.
Morgondagen ser lite liknande ut, blir extremt tidig morgon för att hinna med OS på dan!
Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0