Ständigt trött..

Har kommit in i en riktig trötthetsperiod.. Vet egentligen inte varför för jag gör varken mer eller mindre än vanligt men jag är verkligen trött dygnet runt! Trött på morgonen, under hela dagen och på kvällen. Jaja, det som inte dödar härdar och det går antagligen över!
Igår fick mina hästar vila, jag var helt slut och tog helt enkelt lite ridledigt på kvällen. Insåg att jag oftast sitter till häst från 07 på morgonen till 20-21tiden på kvällarna med bara matpauser däremellan, kanske inte så konstigt att det gör lite ont i kroppen mellan varven. :)
Idag har jag ridit en ny hög hästar, hjälpt till att få iväg nga barn och hästar till tävling och haft lite träning på kvällen. Trimmat Sammi en sväng på kvällen och han var så himla duktig. Alla hästar har blivit så fina denna veckan när jag skärpt till mig lite i ridningen och på Sammi märks det extra mycket för han har verkligen hög ridbarhet egentligen även om han kan bli lite vild ibland, så det gäller bara för mig att ta till vara på det. Jobbade mycket tempoväxlingar i galoppen och varierade galoppsprång över en cavaletti på volten. Utgick från 22 galoppsprång och övergick till att rida 18 några varv för att sedan gå tillbaka till 22.

Nu sitter jag och tittar lite på tv, äter godis och dricker cola... Ska snart gå upp till stallet och pussa på hästarna och fodra lite :)
Tog nga kort på huset där jag bor häromdan förresten!


Från ena uppfarten

Ingången

En liten vedbod!


Plötsligt händer det! Andra delen på ridbanan i början av veckan.. Nu är underlaget snart på!

OCH FINA ÄR DRÄKTIG FORTFARANDE!!! Höll jag på att glömma totalt, nu hoppas jag på att jag och mamma får en fölunge e. Canterbury-Quidam de Revel-Contendro I-Carthago nästa år... Vore inte fel :))

Finepix VT <3

Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0