Alldeles för många minusgrader

Temperaturen har legat stadigt runt -15 grader idag, visserligen tycker jag det är otroligt mysigt att gå runt med massor av kläder, varma skor och tjocka handskar, men tyvärr så ser ju vardagen till viss del lite annorlunda ut när man sätter på sig tunna ridskor, hjälm och handskar som går att hålla tyglarna med. :) Trots allt är vi lyckligt lottade med ett isolerat ridhus, jag uppskattar det ännu mer i år än innan eftersom jag red i svinkallt oisolerat ridhus hela förra vintern i Delsbo.
Red nga hästar under förmiddan, Liten och Stjärna fick hoppa nga språng och var så himla duktiga :)) Det är så roligt att alla 3-åringar i princip har kommit ikapp sin årskull nu.
Efter lunchen hade vi fodermöte med Peter från Krafft, alltid bra att veta hur värdena ligger på hösilaget, även om i alla fall jag till största del fodrar efter ögat så kan det vara bra att ha lite koll på just grovfodret så att det inte behöver ramla iväg åt nåt håll.
Avslutade med att lina ett gäng hästar som jobbade på bra, nu ska jag sova, imorrn blir det nya friska tag i kylan!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0