En hund gör gott

Har verkligen saknat att ha hund i huset, i och med att vi haft hundar hemma sedan jag föddes och mamma alltid har hållit på och tävlat mycket bruks osv så är jag i princip uppvuxen på brukshundsklubben i Sundsvall, jag fick faktiskt min första egna hund när jag var 4 år, han hette Flipper och var en dvärgschnauzer :) Inledde en agilitykarriär med honom och tävlade bl.a. i den stora Doggy Agilitycup-finalen i Stockholm när jag var 10 år, men när jag sedan fick min första ponny så la jag agilitysatsandet på hyllan. Sedan -98 har vi haft Malinois i familjen, och jag kan säga att det är en barnlek att ha Corgi nu ;) Även om jag fullkomligt älskar mallarna vi har haft så är dom sånna extrema arbetsnarkomaner att dom aldrig skulle passat mig.
 
Hästarna har varit grymma idag. Ridit på Daimen, joggat Benji, trimmat Stjärna och Liten som båda var fina, trimmat Corum som jag typ älskar. Han är både gullig, begåvad och har typ en flock rävar bakom varje öra ;) Ridit Skurtan och Sammi också, Sammi var glad över att få bli riden igen. Kändes väldigt fräsch och fin. :)
Avslutade med att longera en 2-åring som Elin tämjt väl, den var väldigt snäll.
Fixade lite i stallet med lite borstning, mockning och fodring innan jag gjorde kväll, den har ägnats åt promenix och lek med Lewis, TV-tittande och nu ska jag snart sova istället.
Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0