Gamla hästar - Lestat

Lestat är en av hästarna jag ridit en längre tid som jag inte ägde själv. Jag red honom under nästan ett års tid åt en familj i Karlstad, vi hämtade honom efter Breeders -08 när han var fyra år. "Leffe" är f. 04, e. Licanto-Grabensee. När vi hämtade honom så var han bara grundriden, kunde absolut ingenting och var dessutom väldigt stor (runt 175+..) vilket gjorde att han var extremt valpig.
Dom första månaderna trodde vi faktiskt inte att han var någon direkt talang, han rörde sig trevligt men hoppade rätt kasst och var dessutom extremt oförsiktig. Under våren -09 så gjorde han en totalförändring minst sagt, var plötsligt extremt försiktig (!) och började visa på en kapacitet som vi aldrig trodde fanns. Gaby och Björne tyckte att han nog var ännu bättre än vad Wepzy var och jag börjde inse vilket talang han faktiskt hade. :)
Han gjorde bara ett fåtal starter under våren då han skadade sig i hagen och stog med någon form av svårstoppad lymfangit ett par månader, men kunde ändå debutera 120 i juni vilket han gjorde smått grymt. Efter sommaren skulle han säljas, vi lyckades tyvärr inte köpa loss honom vilket kan göra mig lite grinig än idag..  
Nu ägs han av Åsa Torninger och har det otroligt bra, jag såg honom på en tävling för ett par månader sen och han ser fantastisk ut, så himla fin!! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0