Håller man i tyglarna så håller hästen i bettet..

...Det är i alla fall större sannolikhet att den gör det! Och om hästen håller i bettet så är det betydligt enklare att rida den mellan hjälperna, och om hästen är mellan hjälperna så är det väldigt mycket enklare att hoppa över hinderna!
Grattis Linn, du har idag kommit på en helt revolutionerande nyhet. Eller inte.Jag är bara lite långsam när jag tänker, Elin försökte förklara detta för mig förra veckan, det blev såklart extremt konstigt just då när jag kände mig stenhård i handen och tappade feelingen fullständigt. Har sedan suttit på X antal hästar sedan dess och filat lite på det hela, verkligen ansträngt mig för en så enkel sak som att hålla handen helt stängd och "knuten" utan att för den delen bli låst i handleden och resten av armen. Lyckats korta stunder och misslyckats desto längre, svurit inombords över att jag inte lärt mig detta från början och svurit över hur oerhört värdelös jag varit på att lära om. Sammi svor nog en del idag när jag höll i tyglarna från start. Efter 20 minuters frenetiskt kastande med huvudet, sparkande mot skänkeln och annat påhitt så höll hästrackarn i bettet, galopperade med en galoppkvalité minst 100% bättre än innan, och betydligt mer ridbar på min nya favoritövning som fortfarande står kvar. Konstig häst. ;)  Visst, det är långt ifrån perfekt, men nu är vi kanske på rätt väg igen.
 
Skulle kollat solsidan inne hos Elin ikväll men fastnade framför blandad ridning från Globen istället. Tornesch såg iaf fantastisk ut, fin häst!
Nu ska jag sova, förhoppningsvis sitter min nya lärdom som klistrad imorrn!
Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0